Studiul 6 – PROVOCAREA CUVINTELOR SALE

MATEI 19 si 20

Copyright 2007, Bruce N. Cameron, J.D. Toate referintele biblice originale sunt NIV (New International Version), copyright 1973, 1978, 1984 International Bible Society, daca nu exista alte notari. Citatele din NIV sunt folosite cu permisiunea Zondervan Bible Publishers. Sugestii pentru raspunsuri se afla in paranteze. Rugati-va inainte, ca Spiritul Sfant sa va ajute sa intelegeti aceste studii. (Studiul poate aparea progresiv in cursul saptamanii).

INTRODUCERE: Ti-ai dorit vreodata ca Dumnezeu sa ia loc langa tine si sa-ti explice exact ceea ce El crede ca ar trebui sa faci si ceea ce nu ar trebui sa faci? Nu trebuie sa te indoiesti. Acum poti sti ce se intampla! Eu am experimentat aceste ganduri de multe ori. Cateodata invataturile lui Dumnezeu sunt confuze. Pe de alta parte, ma cunosc pe mine insumi destul de bine, asa ca uneori imi place putina ambiguitate. In acest fel pot face tot ceea ce doresc si inca sa dainui in deceptia personala ca fac vointa lui Dumnezeu. Saptamana aceasta vom privi la cateva din cuvintele lui Isus, pe care, daca le intelegem in mod corect, ne conduc la un inalt nivel de ascultare si incredere. haideti sa patrundem in studiul nostru si sa aflam mai mult!

I. Divortul

A. Citeste Matei 19:3. De ce crezi ca acesta este un test pentru Isus? Nu ar fi natural pentru El ca sa spuna: "Sigur ca da, poti sa divortezi de sotia ta pentru orice motiv!" (In vechime erau doua nivele de intelegere pentru farisei invatate in scoli diferite. Scoala liberala a lui Hilel credea ca un barbat poate divorta de sotia sa pentru motive neserioase, ca acela de a arde mancarea pentru micul dejun. Scoala conservatoare a lui Samai credea ca poti divorta numai pentru un comportament indecent si lipsit de modestie).

B. Cirteste Matei 19:4-6. A sprijinut Isus vreuna dintre cele doua puncte de vedere ale conducatorilor evrei? (Isus a spus ca unicul model este casatoria pentru o viata intreaga).

C. Citeste Matei 19:7. A lasat Moise sa se inteleaga ca divortul este posibil, fiind condus de Dumnezeu? (Citeste Deuteronom 24:1-4. Aceasta este sursa pe care se baza conceptul celor doua scoli evreiesti. Din punct de vedere logic, "purtarea indecenta" ar putea fi ceva mai nesemnificativ decat relatiile sexuale premaritale si adulterul, pentru ca mopartea, nu divortul, a fost pedeapsa pentru aceste abateri. Deuteronom 22:13-22). 

D.
Citeste Matei 19:8. Moise nu se incumeta sa scrie de la sine. El a scris sub inspiratia lui Dumnezeu. Cum explica Isus diferenta dintre ceea ce El (Dumnezeu) a spus direct si ceea ce Dumnezeu i-a spus lui Moise? (El spune ca Dumnezeu a gazduit inimile pacatoase ale oamenilor. Comentariile Biblice Wycliffe spun ca regula lui Moise a fost "o masura de protectie a sotiilor fata de capriciile barbatilor si nu o autorizatie pentru ca barbatii sa divorteze dupa dorinta inimii lor).

 
1. Haideti sa ne oprim putin si sa ne gandim pentru o clipa. Sunt regulile impotriva pacatului un subiect care trebuie sa fie in afara discutiei? Ar putea un Dumnezeu drept sa faca compromisuri cu privire la pacat?

2. Daca problema grea a inimii este o scuza, sunt toti bolnavii de inima din zilele noastre absolviti?
 

E. Citeste Matei 19:9. Ce a spus Isus despre divort in mod separat, aparte de ceea ce inseamna "necredinta maritala"? (Imoralitatea sexuala este traducerea directa greaca a acestui cuvant). (Isus spune ca este adulter!)

 

[list-related-attach type=”” count”-1″]