16. Cuvintele cui sa le primim?

Cuvintele cui sa le primim?


de W. Fagal
Traducere: Valeriu Burciu
Aceste subiecte se înnoiesc periodic. Reveniti pe pagina noastra pentru a gasi noi cuvinte de încurajare pentru viata dvs.! Puteti verifica textele biblice dand un click pe trimiterile respective. Textul biblic va aparea într-o fereastra noua. Este folosita traducerea biblica Cornilescu online.







Isus a venit pe pamant sa ne descopere caracterul Tatalui. Deoarece Legea sfanta a lui Dumnezeu este transcrierea caracterului Sau sfant, lucrarea lui Isus pe pamant a fost sa preamareasca Legea lui Dumnezeu. Iudeii au facut nenumarate legi cu privire la tinerea Sabatului, pana cand pazirea Sabatului a devenit o povara. Aceste legi si reguli au distrus adevaratul spirit al tinerii Sabatului. Isus a dat la o parte aceste false reguli cu privire la Sabat. El a venit sa faca Sabatul o desfatare, sa-l onoreze si sa-i mareasca frumusetea.
Hristos n-a facut nici o schimbare in cele Zece Porunci ale lui Dumnezeu. Daca ar fi schimbat Sabatul, El ar fi facut cunoscut aceasta cu certitudine si raportul ar fi in Noul Testament, care contine istoria vietii Sale.

1. Marturia sfantului Matei.
Matei 28,1 – In Evanghelia dupa Matei, niciodata nu este aratat ca Isus ar fi mentionat “prima zi a saptamanii.” De fapt Matei mentioneaza numai o data “prima zi.” Sabatul este ziua dinaintea zilei intaia a saptamanii. Duminica vine dupa Sabat, dar Sabatul si Duminica nu sunt aceeasi zi. Cand a trecut Sabatul, atunci a venit Duminica. Matei nu atribuie nici o semnificatie religioasa acestei singure referinte privind Duminica, prima zi a saptamanii.

2. Marturia sfantului Marcu.
Marcu 16,1-2; Marcu 16,9 – In Evanghelia dupa Marcu gasim de doua ori mentionata ziua intaia a saptamanii. Aici Marcu se refera la acelasi eveniment cum il descrie si Matei si el e de acord cu Matei ca Sabatul trecuse. Din nou avem dovada Biblica despre Sabat si despre “ziua intaia” ca sunt doua zile distincte si separate. Cu certitudine Marcu nu arata ca ziua intaia este sfanta. Acesti urmasi apropiati ai lui Isus au venit Duminica sa lucreze – dupa cum era obiceiul, sa imbalsameze corpul lui Hristos cel rastignit. Ei nu au cunoscut nici o sfintire atasata acestei zile si erau gata sa inceapa o lucrare grea si neplacuta.
A. Sabatul “a trecut” inainte ca “ziua intaia” sa inceapa.
B. Isus a fost inmormantat in ziua dinaintea Sabatului. (
Marcu 15,42). Era ziua de Vineri, numita Ziua Pregatirii, cand Isus a murit pe crucea Calvarului si a fost pus in mormantul cel nou al lui Iosif. Isus S-a odihnit in mormant in timpul Sabatului si, conform Scripturilor, a inviat in prima zi, Duminica.
C. Hristos S-a odihnit in mormant in timpul Sabatului. Hristos, Creatorul, S-a odihnit cand actul Sau creator a luat sfarsit dupa primele sase zile. Acum Hristos, Rascumparatorul, dupa terminarea lucrarii Sale de ispasire pentru om, se odihnea in mormant in Sabat, aceasta marcand terminarea lucrarii desavarsite – jertfa Sa ca “Mielul lui Dumnezeu care ridica pacatul lumii.” Isus nu a inviat in Sabat.
D. El a inviat din morti in prima zi a saptamanii. (
Marcu 16,9).
E. Mai intai S-a aratat Mariei. (
Marcu 16,9). Maria a fost prima care a vazut pe Mantuitorul ei inviat.
F. Ea a spus celorlalti, dar ei n-au crezut. (
Marcu 16,10-11). Ucenicii n-au crezut ca Hristos a inviat. Deaceea ei n-au putut sa acorde si n-au acordat nicio sfintenie primei zile a saptamanii.
G. Isus a aparut in fata celor doi ucenici. (
Marcu 16,12). Acesti doi ucenici s-au grabit sa se intoarca la Ierusalim si sa spuna ucenicilor care nu credeau ca Hristos inviase.
H. Ei au raportat ucenicilor care inca nu credeau. (
Marcu 16,13). Ucenicii, care nu puteau fi convinsi ca Hristos a inviat in prima zi, cum ar fi putut sa sfinteasca ziua invierii, Duminica?
I. Isus a aparut si a mustrat pe ucenici pentru necredinta lor. (
Marcu 16,14). Isus niciodata n-a mentionat prima zi a saptamanii conform cu Evanghelia dupa Marcu. Zece ani dupa moartea, invierea si inaltarea lui Hristos, Marcu nu stia nimic despre nici o schimbare a Sabatului si in mod intamplator pur si simplu a mentionat de doua ori prima zi a saptamanii. Matei, Marcu si Hristos n-au spus nimic despre sfintirea Duminicii.

3. Marturia sfantului Luca.
Luca 24,1 – Luca mentioneaza doar odata prima zi a saptamanii.
Luca 23,56 – Dar Luca ne informeaza despre pazirea Sabatului de catre urmasii lui Isus.
Luca 23,54 – Ziua dinaintea Sabatului era numita Ziua Pregatirii si era urmata de Sabat.
Luca 24,13-16 – Luca ne povesteste cum a aparut Isus, in acea seara de Duminica, in fata celor doi ucenici care calatoreau spre Emaus. Mai departe el descrie teroarea ucenicilor din Ierusalim cand Isus a aparut in fata lor in aceeasi seara de Duminica, dar nu se spune nimic despre sfintirea primei zile a saptamanii. Marcu si Luca sunt de acord ca ucenicii nu credeau in Duminica aceea ca Isus a inviat.
Luca si Hristos nu spun nimic despre sfintirea Duminicii.

4. Martuirea sfantului Ioan.
Ioan 20,1; Ioan 20,19 – Apostolul Ioan mentioneaza prima zi a saptamanii de doua ori. Cu certitudine, Ioan nu face nici o aluzie la sfintirea Duminicii. in primul text, el ne spune ca Maria Magdalena a venit la mormant dis-de-dimineata si l-a gasit deschis. Declaratia a doua ne informeaza ca ucenicii erau adunati impreuna intr-un loc secret, cu usi inchise, nu pentru a tine un serviciu religios, ci pentru a se ascunde de frica Iudeilor care persecutasera pe Isus. Ei erau adunati nu pentru inchinare, ci din cauza fricii.
Mai mult, ei nu sarbatoreau invierea, caci scriitorii Evangheliilor precedente, de repetate ori declara ca ucenicii refuzau sa creada, chiar in ciuda martorilor, ca Hristos inviase. Ioan si Hristos nu au spus nimic despre sfintirea Duminicii. Deci scriitorii celor patru Evangelii, dandu-ne un raport al vietii si invataturii lui Isus, nu ne spun nimic despre nici o schimbare a Sabatului sau despre sfintirea Duminicii.

5. Marturia cartii Faptele Apostolilor.
Fapte 20,7 – Prima zi a saptamanii este mentionata doar odata in toata istoria Faptelor Apostolilor. Singura posibilitate de a putea fi noapte si tot odata sa fie “ziua intaia a saptamanii” ar fi ca adunarea din Troa a fost tinuta Sambata noaptea. In Biblie, zilele incep la apusul soarelui. Cand soarele apune Sambata, incepe ziua intaia a saptamanii. Deci, adunarea tinuta de Pavel era in noaptea de Sambata. Duminica dimineata Pavel a mers pe jos 19 mile pana la Asos spre a intalni pe fratii sai lucratori si apoi sa ia o corabie spre Ierusalim. Acest text nu ajuta cu nimic pe cei care propun ca apostolii au aprobat sfintirea Duminicii. Ce se poate spune despre frangerea painii in ziua de Duminica? Acest act nu sfinteste oare Duminica? Sa presupunem ca frangerea painii in ziua de Duminica dovedeste sfintirea Duminicii. Ce putem spune atunci despre declaratia din Fapte 2,46 ca ucenicii mergeau din casa in casa si frangeau painea “in fiecare zi?” Daca frangerea painii sfinteste o zi, atunci nu numai Duminica, ci orice zi din saptamana este sfanta. Se crede ca frangerea painii inseamna Sfanta Cina. Atunci Sfanta Cina (Cina Domnului) poate fi celebrata in orice zi din saptamana. Cina Domnului sarbatoreste moartea lui Hristos si nu invierea Sa, deci nu are nici o legatura cu invierea.
In cartea Faptele Apostolilor nu avem nici o dovada pentru sfintirea Duminicii.

6. Marturia sfantului Pavel.
1 Corinteni 16,1-2 – Scrisorile (Epistolele) lui Pavel catre Biserica primara mentioneaza prima zi a saptamanii doar o singura data. Nu exista nici o porunca sa vina la Biserica Duminica. Crestinii se intalneau pentru inchinare Sambata. Urmatoarea zi, Duminica, in prima zi a saptamanii, li se spusese sa-si calculeze venitul din saptamana precedenta si sa puna de o parte acasa o suma de bani pentru cei saraci. Aceasta este singura referinta a lui Pavel despre prima zi a saptamanii, dar nici un cuvant despre sfintirea Duminicii.
Isus, Creatorul, ne-a dat Sabatul Sau ca un semn al creatiunii. Isus, Rascumparatorul, a venit ca “sa vesteasca o lege mare si minunata”. (
Isaia 42,21). In era crestina, Sabatul este un dublu memorial, A. Creatiunea desavarsita
B. Ispasirea desavarsita pentru lume. Hristos, Creatorul S-a odihnit cand a termintat creatiunea, S-a odihnit in Sabat. Hristos, Rascumparatorul, S-a odihnit dupa ce S-a oferit pe Sine insusi ca jertfa de ispasire desavarsita pe crucea Calvarului. El S-a odihnit in mormant si urmasii Sai s-au odihnit “dupa Lege.”

Marcu 2,28 – Hristos, Domnul, care a facut Sabatul, l-a tinut cand a fost pe pamant. Niciodata El n-a tinut Duminica si ni se spune ca cine “ramane in El, trebuie sa traiasca si el cum a trait Isus.” (1 Ioan 2,6). Obiceiul de a tine Duminica este doar o inventie omeneasca. Milioane de crestini onesti au pazit Duminica din nestiinta crezand ca era Sabatul crestin. Dumnezeu a acceptat inchinarea acestor copii scumpi ai Sai. Dar dupa ce am invatat care este voia lui Dumnezeu pentru noi, responsabilitatea noastra este sa ascultam de aceasta voie.
Exodul 20,8-11 – Hristos este in Sabat. El este Domnul Sabatului. Sabatul este ziua Sa sfanta, memorialul puterii Sale creatoare si mantuitoare. El asteapta acea dovada de credinciosie din partea noastra pentru adevar, care ne vam conduce sa-L onoram pe El pe deplin. Sabatul este semnul lui Dumnezeu pentru sfintirea noastra. (Exodul 20,13).
Nu-i asa ca nu-L vei dezamagi pe Isus? Conflictul este intre Cuvantul lui Dumnezeu si traditie. Ce vei alege?

Rugaciune, Tatal nostru care esti in ceruri. Iti multumim pentru Cuvantul Tau. Trimite-ne Spiritul Tau cel Sfant sa ne invete ascultarea de principiile lui Hristos. Ajuta-ne sa Te iubim, Doamne, numai pe Tine, sa putem sfinti Sabatul Tau si sa dam la o parte traditia omeneasc. Da-ne ajutorul Tau, caci ne rugam in Numele Domnului Isus. Amin.