25. Libertatea crestina

Desi nici o porunca biblica nu cere crestinilor sa tina Duminica, tinerea ei este libertatea crestinului de care sa se bucure.
 
Raspuns:
Lectiile Nr. 3, 4 si 5, au stabilit faptul ca prima parte a declaratiei de mai sus este adevarata: Nu exista nici o baza in Noul Testament pentru tinerea Duminicii ca Sabat (Zi de odihna).

Sa ne intoarcem la Galateni pentru a descoperi ce intelegea Apostolul Pavel prin "slobozenia (libertatea) crestina." "Fratilor, voi ati fost chemati la slobozenie. Numai nu faceti din slobozenie o pricina ca sa traiti pentru firea pamanteasca, ci slujiti-va unii altora in dragoste. " Galateni 5:13. Ce inseamna: "Chemati la slobozenie (libertate)? Desigur, nu inseamna "Chemati sa faceti ce vreti." Pavel nu spune ca un crestin poate face ce-i place. Cand o persoana isi alege propria lui zi de inchinare, contra Legii lui Dumnezeu, arata ca ar fi "Chemat sa faca ce vrea."

Biblia arata clar ca crestinii nu sunt liberi sa pacatuiasca: "Deci, cine stie sa faca bine si nu face, savarseste un pacat." Iacov 4:17. In consecinta, "Chemati la slobozenie" nu este o chemare la pacatuire sau la o traire in afara legii. Este tot asa de gresit sa calci Sabatul ca si atunci cand te inchini inaintea idolilor, cand iei Numele lui Dumnezeu in desert, cand nu dai cinste parintilor, cand ucizi, cand comiti adulter, cand furi, minti sau poftesti.
"Caci cine pazeste toata Legea si greseste intr-o singura porunca, se face vinovat de toate… Sa vorbiti si sa lucrati ca niste oameni care au sa fie judecati de o lege a slobozeniei." Iacov 2:10-12.

De ce Iacov numeste cele Zece Porunci "o lege a slobozeniei (a libertatii)?" Deoarece cand calcam legea, cadem sub condamnarea legii. Cand tinem legea, prin harul lui Dumnezeu, noi suntem in libertate. Crestinii au fost facuti liberi din robia pacatului (Romani 6:6-18). Cand traim "dupa indemnurile Duhului", noi suntem izbaviti (liberi) "de legea pacatului si a mortii." Romani 8:2, 4.

Ce intelegea apostolul Pavel in Galateni 5:13 prin libertatea crestina? In Galateni 5, Pavel vorbea despre problema principala care ii punea in confuzie pe Galateni – daca circumcizia si legile ceremoniale erau obligatorii pentru mantuire. Argumentul lui Pavel era simplu: Libertatea mantuirii prin credinta in Hristos a liberat pe crestini, Evrei si Neamuri deopotriva, de sub povara circumciziei ca cerinta pentru mantuire. Crestinii Galateni care invatau ca circumcizia era necesara pentru mantuire erau in robie tot asa ca si paganii Galateni care inca se inchinau la idoli, ramanand sub robia indreptatirii prin ritualism. Indreptatirea prin credinta in Iisus Hristos include fapte, dar nu fapte rituale in care Galatenii erau implicati. "Faptele" care vin din inima multumitoare sunt faptele ascultarii si increderii si produc "roada Duhului." Galateni 5:22-23. Ascultarea fata de datorie este rezultatul inevitabil al credintei (Romani 1:5; 16:26; Iacov 4:17) si este rezumat la un cuvant – IUBIRE – (Romani 13:10; Galateni 5:6).

Sa ne intoarcem la o tema accentuata frecvent in aceste lectii. Iisus a spus: "Daca Ma iubiti, veti pazi poruncile Mele." Ioan 14:15. Ioan a repetat sfatul Stapanului sau: "Cine zice: Il cunosc", si nu pazeste poruncile Lui, este un mincinos si adevarul nu este in el." 1 Ioan 2:4.

"Cunoastem ca iubim pe copiii lui Dumnezeu prin aceea ca iubim pe Dumnezeu si pazim poruncile Lui. Caci dragostea de Dumnezeu sta in pazirea poruncilor Lui. Si poruncile Lui nu sunt grele." 1 Ioan 5:2-3.